Bekijk hier de ProRail case

ProRail

aanbestedings pitch

Voor ProRail hebben we een unieke stijl ontwikkeld. Door een beperkt kleurenpalet te gebruiken komt de stijl eenvoudig en helder over.

Niels van de SpijkerBig Fish B.V.

De combinatie fotografie en illustratie maken het fris en speels.
Dit spreekt een brede doelgroep aan.

De opdrachtgever

ProRail werkt aan de bereikbaarheid van Nederland door te zorgen voor een optimaal spoornetwerk.

ProRail is verantwoordelijk voor het spoorwegnet van Nederland: aanleg, onderhoud, beheer en veiligheid. Medewerkers zorgen ervoor dat elke dag, 24/7, 1.200.000 reizigers en 100.000 ton goederen op hun plaats van bestemming komen, met 6550 treinen over ruim 7000 kilometer spoor. Het spoorwegnet is met recht het kloppend hart van mobiel Nederland.

ProRail verdeelt de capaciteit op het spoor, regelt alle het treinverkeer, bouwt en beheert de stations en legt nieuw spoor aan. Tevens onderhoudt ProRail bestaande infrastructuur zoals spoor, wissels, seinen en overwegen.

De doelstelling

Dat de Nederlandse samenleving middels deze animaties ProRail een stukje beter leert kennen ├ęn waarderen.

Men wordt op een duidelijke, aantrekkelijke en leuke wijze geïnformeerd over het vele werk van ProRail.

ProRail - Naarden Bussum

Bekijk hienaast een van de animaties in de door ons ontwikkelde stijl. Het station Naarden-Bussum en de sporen daaromheen zijn toe aan vernieuwing. Om zo een goede doorstroming van het treinverkeer en om het groeiend aantal reizigers op te vangen.

De creatieve vertaling

Het concept

Voor ProRail hebben we een unieke stijl ontwikkeld. Door een beperkt kleurenpalet te gebruiken komt de stijl eenvoudig en helder over. De combinatie fotografie en illustratie maken het fris en speels. Dit spreekt een brede doelgroep aan. Voor de herkenbaarheid komen de schuine lijnen uit het logo terug als stijlelement.

Cut-outs

We gebruiken fotografie als stijlelement in de animatie die wij cut-outs noemen.

Cut-outs zijn altijd vrijstaand en in zwart/wit. De cut-outs zijn over het algemeen van de zijkant gefotografeerd. Maar dit wordt ook afgewisseld met fotografie met meer perspectief. Het fotomateriaal dat gebruikt wordt is zoveel mogelijk eigen materiaal. Cut-outs hebben altijd een harde schaduw. De transparantie van de schaduw is 10%.
De cut-outs worden aangevuld door illustraties en grafische elementen. Illustraties kunnen worden toegevoegd als element in de omgeving. De schuine lijnen worden als grafisch element en als tekstvlak toegevoegd. De kleur is altijd ProRail rood.

(Social)kanalen

De ontwikkelde films zijn gemaakt voor diverse social channels.

Het gaat in dit geval om social channels zoals facebook, youtube en instagram maar ook voor op de website. Voor instagram en instagram stories worden op maat ontwikkelde videosnacks gemaakt.