Case study

We maken gebruik van een mix van stock footage en animatie. De animatiestijl bestaat uit losse uitgeknipte foto’s met witte strakke omlijning. Op die manier kunnen we allerlei verschillende settings creëren.

Matthijs Lijftogt

Art Director

De opdrachtgever

Aegon wil klanten in staat stellen om zelf bewust keuzes te maken voor een gezonde financiële toekomst. Dit betekent dat ze zich verantwoordelijk voelt voor financiële bewustwording en de ontwikkeling van mensen.

Aegon vergroot het financiële bewustzijn en de financiële zelfstandigheid van de miljoenen klanten.

De doelstelling

Het vergroten van het financiële bewustzijn en de financiële zelfstandigheid van de miljoenen klanten. De (potentiele)klant wordt op een duidelijke, aantrekkelijke en waar mogelijk luchtige wijze geïnformeerd om zelf bewust keuzes te maken.

We houden het luchtig waar mogelijk

Ook maken we gebruik van Stock footage met daarover een animatielaag en humor wanneer het onderwerp het toelaat.

Voorbeeld: Aegon – Campaign video

Voor de Goed Met Geld Campagne ontwikkelden we dit voorbeeld. Bekijk de film hiernaast!

Voorbeeld: Mijn Aegon – Bankomgeving

Naast de Promotiefilms hebben we een aparte stijl ontwikkeld voor de Instructiefilms. Dit is uiteraard in lijn met elkaar maar in de instructiefilms werken we meer met screenshots en gebruiken we minder stock footage.