Activeer jouw doelgroep met unieke animatie video’s
Gebruik de creatieve kracht van 2D & 3D animatie om een droge, complexe boodschap te transformeren in een unieke, kijkwaardige animatiefilm
Animatie laten maken. Hoe werkt het.
Animatiewerk. Per markt.
Animatie video laten maken?
Ontvang vrijblijvend een offerte op maat met verschillende mogelijkheden en prijzen
Digitale tijdperk. Informatie overload.
Hoe vertel je jouw verhaal in een wereld waar elke seconde telt en aandacht steeds vluchtiger wordt? Technologie heeft ervoor gezorgd dat we altijd en overal bereikbaar zijn geworden. Dag in dag uit wordt er meer informatie verzonden dan het primitieve menselijke brein kan verwerken.
We zitten uren achter de computer, altijd bereikbaar via een telefoon die binnen handbereik ligt, complexe presentaties vol cijfers op het werk, toegang tot een bibiliotheek aan video content via sociale media en streamingsdiensten.
Er wordt tegenwoordig elke seconde net zoveel content gemaakt als dat we in een mensenleven kunnen bekijken. Er is dus geen gebrek aan informatie en entertainment, maar aan tijd in de dag om alles te kunnen consumeren.
Mensen worden hierdoor simpelweg steeds selectiever in wat ze tot zich nemen. Ze besluiten binnen een paar seconden of iets het investeren van hun tijd waard is. Er is namelijk altijd een ”escape knop” binnen handbereik die leidt naar iets interessanters, grappigers of controversieelers.
Digitale tijdperk. Informatie overload.
Hoe vertel je jouw verhaal in een wereld waar elke seconde telt en aandacht steeds vluchtiger wordt? Technologie heeft ervoor gezorgd dat we altijd en overal bereikbaar zijn geworden. Dag in dag uit wordt er meer informatie verzonden dan het primitieve menselijke brein kan verwerken.
We zitten uren achter de computer, altijd bereikbaar via een telefoon die binnen handbereik ligt, complexe presentaties vol cijfers op het werk, toegang tot een bibiliotheek aan video content via sociale media en streamingsdiensten.
Er wordt tegenwoordig elke seconde net zoveel content gemaakt als dat we in een mensenleven kunnen bekijken. Er is dus geen gebrek aan informatie en entertainment, maar aan tijd in de dag om alles te kunnen consumeren.
Mensen worden hierdoor simpelweg steeds selectiever in wat ze tot zich nemen. Ze besluiten binnen een paar seconden of iets het investeren van hun tijd waard is. Er is namelijk altijd een ”escape knop” binnen handbereik die leidt naar iets interessanters, grappigers of controversieelers.
Nieuw speelveld. Nieuwe strategie.
Communiceren in de huidige informatiesamenleving wordt dus niet gedaan in een vacuüm. Elke boodschap wordt verzonden middenin een grote stroming van informatie en entertainment. Er is meer om onze aandacht op te focussen, maar door de overvloed zien we minder.
Het speelveld is dus sinds de komst van het internet drastisch veranderd en dit vraagt om een aanpassing in hoe je communiceert. Het maakt niet uit hoe waardevol het is wat je te vertellen hebt wanneer je binnen een paar seconden hun aandacht verloren bent.
Wanneer jij wel instaat bent om de aandacht vast te houden en jouw concurrent niet, wordt het ineens interessant. Bij Bigfish doen we dit door informatie te mengen met entertainment in de vorm van animatie video’s. Hierdoor is het niet alleen interessant, maar ook leuk om te kijken.
Je zal namelijk een emotie moeten losmaken bij jouw doelgroep om echt te blijven hangen. De combinatie van bewegend beeld, geluid en tekst maakt een droge boodschap luchtig en visueel zodat het met de minste weerstand wordt opgenomen.
Onze klanten. Premium merken.
























Animatiefilm laten maken?
Ontvang vrijblijvend een offerte op maat met verschillende mogelijkheden en prijzen
Animatie laten maken?
Animatie video’s. Onze aanpak.
Hoe bedriegelijk eenvoudig een animatie video er soms ook uit ziet, het is niet iets wat je in een middag in elkaar draait. Voordat we een nieuwe animatie ontwikkelen, bepalen we eerst de strategie, de stijl en complexiteit van illustreren en animeren. Dit gaat van simplistische 2D animatiestijlen tot zeer complexe, fotorealistische 3D animatiestijlen en alles wat daar tussenin zit. Daarnaast wordt er een passende lengte voor de doelgroep, boodschap en platform gekozen.

Animatie strategie
Nuances, context & details maken het verschil voor succes

Duidelijke boodschap
Communiceer een beter verhaal in een veel kortere tijd

Verschillende vormen
Bedrijfsanimatie, product animatie, uitleganimatie, promotiefilm of commercial

Passende lengtes
Precies lang genoeg om blijvende indruk te maken op jouw doelgroep

Onderscheidend
Val op in een wereld waar aandacht schaarser is dan goud

Relevantie
Een verhaal dat naadloos aansluit bij wat jouw doelgroep wil zien

Resultaatgericht
Zet de aandacht van jouw doelgroep om in een positief resultaat

2D & 3D animaties
Jouw verbeelding is je enige beperking tijdens het animatieproces

Voor elk platform
Voor elk kanaal leveren we de animatie video in het juiste formaat

Conform huisstijl
Unieke illustratiestijl passend bij de uitstraling van jouw merk

Inhouse expertise
Elke animatiefilm wordt op maat in eigen huis ontwikkeld

Deadlines
Een breed team zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en op tijd leveren
Uitleganimatie laten maken?
Ontvang vrijblijvend een offerte op maat met verschillende mogelijkheden en prijzen
Veelgestelde vragen. Alles duidelijk.
Wat is een animatie?
Er zijn al muurschilderingen gevonden uit de prehisotrie van dieren die zo getekend waren dat het net leek alsof ze renden. Animatie gaat dus al duizenden jaren terug en is tegenwoordig overal te vinden: televisie, films en het internet. Het is een serie van foto’s en/of tekeningen die snel achter elkaar worden afgespeeld waardoor er vloeiende bewegingen ontstaan.
Wat kost een animatie laten maken?
Dit is natuurlijk een brandende vraag, maar helaas is hier geen eenduidig antwoord op te geven. Hoe bedriegelijk simpel een animatie er soms ook uit ziet, het is niet iets wat je in een paar uur in elkaar zet. Centraal staan het aantal werkuren die nodig zijn om een idee uit te werken, te illustreren en vervolgens te animeren. De regel is eigenlijk: hoe complexer de animatie des te meer uren ervoor nodig zijn.
Wat is de ideale lengte voor een video?
Het korte antwoord is: er is geen ideale lengte voor video content. Het langere antwoord is: de lengte moet langgenoeg zijn om de boodschap over te brengen en het gewenste resultaat te behalen. Je moet het eigenlijk zo zien: je hebt vaak maar één kans om jouw verhaal te vertellen (online), dus kan je beter een volledig verhaal vertellen dat precies jouw doelgroep raakt.
Wat is de gemiddelde doorlooptijd?
Dit is natuurlijk afhankelijk van de complexiteit van het project, maar in het algemeen houden we een gemiddelde productietijd van 4 weken aan voor één animatiefilm. Vanaf het moment dat er een handtekening staat onder de opdrachtbevestiging, inclusief verschillende feedbackrondes, tot aan de oplevering.
Hoe wordt een animatiefilm gemaakt?
Bij Bigfish hanteren we een animatieproces dat bestaat uit 8 stappen. Startend bij de intake & briefing en eindigend bij de laaste stap oplevering & videomarketing. Je kan een infographic van dit proces downloaden door hier te klikken.
Keuzes maken. Altijd lastig.
Denk je er over om een animatie video te laten maken, maar heb je liever advies op maat? We helpen je graag op weg via een gratis, vrijblijvend gesprek om te bepalen wat het beste bij je past.